Kaip įvertinti SEO paslaugos rezultatus

Apie SEO rodikliusTinklalapio optimizavimas yra nuolatinis ir nesibaigiantis procesas norint išlikti rinkos lyderiu ar juo tapti. SEO paslaugos, tiek išorinės, tiek vidinės, susiliejusios su kitais rinkodaros procesais vykdomos nuolat, tačiau kaip vertinti pasiektus rezultatus, kaip žinoti ar einama teigiama kryptimi? Pateikiame tris parametrus, kurie leidžia objektyviai vertinti tinklalapio sėkmę ir SEO paslaugų efektyvumą. Tai ypač svarbu, kuomet SEO paslaugas teikia įmonė ar specialistas iš šalies ir norisi patiems pasitikrinti ar skirtas biudžetas naudojamas efektyviai.

SERP rezultatai

Pagrindinis deklaruojamas SEO paslaugų tikslas – iškelti tinklalapį paieškos rezultatuose pagal aktualius raktažodžius. T.y. jei tinklalapis yra knygynas, el.knygų parduotuvė, tuomet aktualus raktažodis būtų „knygos internete“ ir tikslas būtų, kad pagal šį raktažodį bei panašius į jį, pakilti į pirmą paieškos sistemos poziciją. Taigi, užsakius optimizavimo paslaugas, užfiksuojamos esamo tinklalapio pozicijos pagal aktualius raktažodžius ir tikslingai dirbama siekiant kuo aukštesnių. Tai trunka ne vieną dieną, dažnai net ne vieną mėnesį, todėl mėnesinėse ataskaitose norisi matyti vis aukštesnes pozicijas nei jos buvo prieš tai.

Atmetimo rodiklis

Aukštas atmetimo rodiklis (ang. bounce rate) siejamas su tuo, kad tinklalapio lankytojas nerado to, kas jam aktualu ir vos tik užsukęs – išeina. Kad būtų lengviau įsivaizduoti, tai panaši situacija, kaip atveri viešo tualeto duris ir supranti, jog ten jau yra žmogus ir kuo greičiausiai uždarai duris.

Taigi, kuo susijęs SEO ir atmetimo rodiklis? Korektiškai atliekamas optimizavimas leidžia paieškos sistemoms teisingai atpažinti apie ką yra tinklalapis ir iškelti jį paieškos rezultatuose, kad informacijos, prekių ar paslaugų ieškantis potencialus klientas apsilankytų tame tinklalapyje ir rastų ko ieško. Tačiau dažnai manipuliuojant raktažodžiais pritraukiamas didelis srautas lankytojų, tuo džiaugiamasi, tačiau pažvelgus į didelį atmetimo rodiklį suprantama, jog pritraukiami ne potencialūs kleintai, o prašalaičiai. Pavyzdžiui, tinklalapis siūlo megztas sukneles, o optimizacija atliekama populiariems raktažodžiaims, tokiems kaip drabužiai internete. Naudos iš to nedaug.

Atmetimo rodiklį galima matyti tinklalapio Google Analytics paskyroje.

Paspaudimų rodiklis

Paspaudimų rodiklis (ang. Click-Through Rate), kurį galima rasti tinklalapio Google Webmaster paskyroje, rodo kiek žmonių pamatė tinklalapį paieškos rezultatuose ir kiek realiai paspaudė nuorodą į jį. Jei tinklalapis užima aukštas pozicijas, yra dažnai rodomas, pagal aktualius ir klientų ieškomus raktažodžius, tačiau niekas ar labai maža dalis paspaudžia ant nuorodos – kažkas tikrai negerai. Galbūt tinklalapio atvaizdavimas paieškos rezultate (vadinamas snippet) yra netinkamas, nekorektiškas ar nepateisina klientų lūkesčių, todėl jie renkasi kitus rezultatus. Šiuo klausimu reikėtų padirbėti su tekstų kūrėjais, reklamų kūrėjais, kurie sudėliotų trumpus meta aprašymus, kurie dažniausiai atsispindi paieškos rezultatų puslapyje ir labiausiai atkreipia dėmesį.

Nors esama ir daugiau faktorių, kuriuos reikėtų peržiūrėti vertinant SEO paslaugos efektyvumą, tačiau šiuos tris galima laikyti svarbiausiais.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *